2013. december 30., hétfő

Sokféleképpen összefoglalhatnám...

...ezt az évet olvasás szempontjából, de próbálok rövid és lényegre törő lenni, ezért ezt a módszert választottam. Ilyenkor úgyis mindenki listákat ír, mert listát írni MUSZÁJ, hát akkor itt az enyém is.
  • A legnagyobb felfedezés: Karel Čapek: Az első csapat
  • A legnagyobb csalódás: Móra Ferenc: Aranykoporsó
  • A legelgondolkodtatóbb: Karel Čapek: Abszolútum-gyár
  • A legszimpatikusabb nőalak: Szabó Magda: A Danaida (Csándy Katalin)
  • A legszimpatikusabb férfialak: Karel Čapek: Az első csapat (Standa)
  • A leghumorosabb: Tar Sándor: A mi utcánk
  • A legszomorúbb: Tar Sándor: A mi utcánk / Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
  • A legizgalmasabb: Ernest Cline: Ready Player One
  • A legegyedibb: Herta Müllertől bármi
  • A legcsapnivalóbb: Bán Mór: A csillagösvény hídja
2013-ban összesen 87 könyvbe kezdtem bele, ebből 77-et olvastam el végig. Ez összesen kábé 23500 oldal, ami azt jelenti, hogy átlagosan naponta 64 oldalt olvastam. A legrövidebb olvasmányom Az utolsó farkas volt Krasznahorkai Lászlótól, a leghosszabb A hiúság vására Thackeray-től. A könyvek jó részét - legalább a felét - ebookon olvastam, a többi saját vagy könyvtári példány volt. Volt köztük, amelynek elolvasása régi cél volt, de nagy részük a pillanatnyi döntésem eredménye.


Megfelelően sablonos és semmitmondó kép a poszt illusztrálására

2014-ben legalább ennyit szeretnék olvasni, kicsivel több angol nyelvű regénnyel. Majd látjuk, hogyan alakul, de 15 ezer oldal mindenképp kellene, 20 ezerrel pedig már ki lennék békülve. (Itt most valójában a szabadidőm mennyiségével kapcsolatban fogalmaztam meg kívánságot).

Nos, akkor könyvekben gazdag boldog új évet mindenkinek.

2 megjegyzés:

  1. Bírom az ilyen listákat, látom hogy sokan csinálnak ilyesmit, én biztos nem figyelek eléggé. Mondjuk a moly sokat javít a helyzeten, mert dokumentál(om).
    Nálam az év felfedezettje Hernádi Gyula. Az év újra-felfedezettje Hajnóczy Péter. A legrosszabb (mármint a Martha Tailor korrektúra és a végig nem olvasottakon kívül) Ugron Zsolna. Ezt a legegyedibb kategóriát nem értem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt azért kreáltam, hogy valahova be tudjam tenni Herta Müllert, és az volt a módszerem, hogy kimondtam az első jelzőt, ami eszembe jutott vele kapcsolatban. És így lett ez belőle. :)

      Martha Tailor, te szent ég, nagyon tisztellek, hogy ilyenekre képes vagy! :)

      Törlés